ستاد خدمات سفر

دریافت شکایات مردمی در حوزه های بهداشتی درمانی و دارویی از طریق سامانه 1490

 

آمار عملکردی ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شدبه گزارش وبدا ، دبير ستاد  هماهنگی خدمات سفر دانشگاه در خصوص تعداد تماس تلفنی مردم با سامانه های ارتباطی دانشگاه از قبیل تلفن گویای 191 روابط عمومی دانشگاه، سامانه 1490 مرکز اطلاع رسانی غذا و سموم و1490 مرکز سلامت محیط و کار ، اعلام کرد از تاریخ 27 اسفند ماه 93 تا 7 فروردین ماه  کارشناسان بالغ بر 800  تماس تلفنی را پاسخگو بوده اند.

دکتر احتشام فر با اشاره به توزیع گسترده محتوای اطلاع رسانی سامانه های ارتباطی در مبادی ورودی شهر مشهد اظهار کرد: پس از دریافت شکایات مردمی توسط کارشناسان سامانه های مذکور ،تیم های نظارتی اعزام می شوند تا موارد مطروحه پس از بررسی با متخلفین برخورد شود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر دانشگاه با بیان اینکه اکثر تماسهای مردمی جهت دریافت راهنمایی و درخواست مشاوره بوده است ،گفت: تعداد کل تماسهای مردمي با تلفن گوياي 191 بالغ بر 500 مورد بوده که از این تعداد 21 مورد طرح شکایت در زمينه هاي بهداشتي ، درماني و دارويي بوده که رسیدگی شده است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه 1490 مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم و 1490 مرکز سلامت محیط و کار به صورت کشوری  اظهار کرد: از مجموع شكايات واصله  در سطح مشهد، 45درصد مربوط به وضعيت بهداشتي اماكن ،40 درصد مربوط به وضعيت بهداشتي مواد غذايي ، 8درصد مربوط به آب وفاضلاب و7 درصد مربوط به پسماند وزباله بوده است .

دكتر احتشام فر در پايان از مجاورین و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ، درمانی و دارویی مراتب را از طریق سامانه های فوق به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برسانند.