انجام 44 عملیات توسط هلال احمر خراسان رضوی در دور نخست سفرهای نوروزی 98/تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انجام 44 عملیات توسط هلال احمر خراسان رضوی در دور نخست سفرهای نوروزی 98/تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112

مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 44 مورد آن منجر به عملیات شد.
حسن گودرزی به مقایسه آمار تماس‌ها به مرکز EOC استان در دور نخست سفرهای نوروزی سال‌های 97 و 98 پرداخت و گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی امسال و از 23 اسفند ماه 97 تا 5 فرودین ماه 98 تعداد 12 هزار و 750 تماس با تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی داشتیم که از این میزان 44 مورد آن منجر به عملیات شد.
وی افزود: همچنین در دور نخست سفرهای نوروزی سال گذشته و از 24 اسفند ماه 96 تا 4 فروردین ماه 97 تعداد 62 هزار و 924 تماس داشتیم که از این میزان 31 تماس آن منجر به عملیات شده بود.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های صورت گرفته با مرکز EOC خراسان رضوی حوادث جاده‌ای، شهری و برف و کولاک به ترتیب با 29، 5 و 4 تماس بیشترین میزان تماس‌ها را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به لحاظ میزان حادثه گزارش شده به تلفن 112جمعیت هلال احمر در رتبه نهم کشور و رتبه دوم کشور در تماس‌های منجر به عملیات بوده است.
گودرزی تصریح کرد: تا پایان دور نخست سفرهای نوروزی امسال بیشترین میزان تماس‌ها با 1396 تماس و 5 ساعت و 44 دقیقه و 37 ثانیه مکالمه را در روز سوم فروردین ماه 98 و کمترین میزان تماس‌ها با 663 تماس و 2 ساعت و 22 دقیقه و 35 ثانیه مکالمه را در روز بیست‌وسوم اسفند ماه 97 داشته‌ایم.
وی با اشاره به آمار مزاحمت‌های سامانه تلفنی 112، تأکید کرد: روزانه به طور میانگین 1275 تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از 80 درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده و کمتر از 20 درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای بوده است و این اقدام ناشایست سبب عدم حضور و یا تأخیر نیروهای امدادگر و نجاتگر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.
مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در طرح نوروزی امسال میزان مزاحمت‌ها و تداخل تلفنی 30 درصد کاهش داشته است، گفت:‌ کاهش این تلفن‌ها نشان از افزایش فرهنگ عمومی و حقیقی شدن تلفن‌های ورودی به مرکز EOC است.
گودرزی افزود: بیشتر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین درخواست داریم که مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در امر خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.
وی از ایجاد خط بی سیمی مشترک بین اورژانس و هلال احمر خبر داد و گفت:‌ این خط مشترک به منظور پوشش و پشتیبانی بهتر امدادرسانی به حوادث در نظر گرفته شده است.